26 Ocak 2014 Pazar

Shakespeare

Bu hafta devlet tiyatrolarında Shakespeare Haftası'ydı. Yıllardır dt'de bir iki eser dışında shakespeare oyunları oynandığını görmemiştim. Yıllarca olmaz olmaz, olunca da hepsini bir haftaya sıkıştırırlar. Bizim ülkede işler böyle yürür; yani ya hep ya hiç. (Neyse bu çok derin bir mevzu girmeyelim). 4 tanesini izleyebildik: Macbeth, Othello, On ikinci Gece ve Hamlet. Venedik Taciri ve Fırtına ise şu başta bahsettiğim 2 oyun, bunları daha önce izlemiştim.

İçlerinde en iyi sahlenen oyunun Venedik Taciri olduğunu söyleyebilirim. Ondan sonra Othello - Onikinci Gece - Fırtına - Hamlet ve en son da Macbeth olarak sıralayabilirim. DT'nin Shakespeare performansına genel olarak baktığımda 10 üzerinden 5 puan veriyorum :) Yani benim beklentim çok daha yüksekti ama yine de Shakespeare Haftası gibi bir organizasyonun düşünülmüş olması bile her ne kadar 1 haftaya hepsini sığdırmak ve bilet bulmak izleyici için pek mümkün olmasa da güzel.

Oyunlar hakkında tek tek yorum yapmıyorum, tekrar böyle bir organizasyon olursa kendiniz izleyin görün ollo ollooo. ;)

Hiç yorum yok: